یک برنامه نویس وب مسئول توسعه و برنامه ریزی اجرای یک وبسایت است. وظایف شغلی شما شامل تمرکز بر کد نویسی برای وب سایت جهت انجام مراحل طراحی وب است. شما یک برگه دیزاین وب برمی دارید و یک الگوریتم نرم افزاری می‌نویسید، سپس آن الگوریتم را به کد‌‌‌‌های طراحی وب ترجمه می‌کنید و طراحی وب را انجام می‌دهید. شما می‌توانید به طور مستقل یا همان فریلنسر یا به عنوان عضوی از یک تیم برنامه نویس وب کار کنید. اگر به عنوان بخشی از یک تیم کار می‌کنید، یکی از مهمترین شغل ها را در جهت ایجاد سایت و تعامل با مردم دنیا دارید. یک برنامه نویس وب نیاز به ایجاد مهارت‌‌‌‌های متعدد برای خود و کسب تجربه با کد نویسی وب سایت‌‌‌‌های مختلف دارد.
 
چگونه یک برنامه نویس وب شوید؟
اگر علاقه مند هستید تا یک برنامه نویس وب شوید، یکی از اولین مواردی که باید در نظر بگیرید این است که به چه میزان آموزش نیاز دارید. طبق تحقیقی که انجام داده ایم دریافته ایم که 57.1٪ از برنامه نویسان وب مدرک لیسانس دارند. از نظر سطح تحصیلات عالی هم متوجه شدیم که 23.2٪ از برنامه نویسان وب دارای مدرک کارشناسی ارشد هستند. درست است که اکثر برنامه نویسان وب دارای مدرک دانشگاهی هستند اما افرادی که با تجربه و مدرک فنی وارد شده باشند هم در گوشه و کنار دنیا کم نیستند.
 
 
مطمئنا تجربه در مشاغل دیگر به شما کمک می‌کند تا بتوایند یک برنامه نویس وب شوید. در حقیقت، بسیاری از مشاغل برنامه نویسی نیاز به تجربه ی حضور در همان صنعت را دارند. در همین حال، بسیاری از برنامه نویسان وب که بصورت تجربی کار می‌کنند سابقه شغلی قبلی مانند توسعه دهنده وب یا مهندس نرم افزار دارند.
 
در کل اکثر مراکز، شرکت ها و سازمان ها انتظار دارند که شما حداقل یک مدرک لیسانس در زمینه ی توسعه وب یا یک مدرک فنی مشابه داشته باشید، اما وقتی صحبت از تخصص و مهارت می‌شود همیشه هم داشتن یک مدرک شرط لازم نیست. اگر بتوانید صاحبان کار را نسبت به توانمندی ها و مهارت خود آگاه کنید حتی بدون مدرک نیز می‌توانید به عنوان یک برنامه نویس وب مشغول به کار شوید. برای کسب مهارت، باید انواع زبان‌‌‌‌های برنامه نویسی وب مانند Java script، HTML5، Ruby، Python و Perl و آموزش سی شارپ فریم ورک هایی مانند اموزش برنامه نویسی با asp.net core را بیاموزید. پس از یادگیری این زبان ها می‌توانید ساخت صفحات وب را شروع کرده و آنها را به نمونه کار‌‌‌‌های طراحی خود اضافه کنید.
 
کدام بخش از برنامه نویسی وب را دنبال کنید؟
وقتی صحبت از مهمترین مهارت‌‌‌‌های لازم برای برنامه نویسی وب می‌شود، متوجه می‌شویم که در بسیاری از رزومه ها 7.4٪ از برنامه نویسان وب، خدمات وب را انجام می‌دهند، در حالی که 7.1٪ رزومه ها شامل java script و 6.9٪ رزومه ها هم شامل وب سایت شرکت است. تمام این مهارت ها سخت هستند و دانش و تجربه در آنها به سختی و گرانی به دست می‌آید. با این حال مهارت‌‌‌‌های سخت مانند اینها که نام بردیم هنگام انجام مسئولیت‌‌‌‌های اساسی شغلی بسیار مفید هستند و شانس افراد برای استخدام را بسیار بالا می‌برند.
وقتی نوبت به جستجوی کار برای برنامه نویس وب می رسد، بسیاری از افراد یک عبارت یا عبارت کلیدی در مورد این شغل را جستجو می‌کنند. در عوض، ممکن است گاهی جستجو در حوزه ی صنعت مفیدتر باشد زیرا ممکن است مشاغلی که هرگز به آن فکر نکرده اید در صنایعی که حتی فکر نمی‌کردید موقعیت‌‌‌‌های مرتبط با عنوان شغل برنامه نویس وب داشته باشند را از دست بدهید. اما با چه صنعتی شروع کنیم؟ بیشتر برنامه نویسان وب در واقع در صنعت فناوری و آموزش شغل پیدا می‌کنند.
 
چگونه می‌توانید یک برنامه نویس وب خوب باشید؟
برای موفقیت در حرفه خود به عنوان یک برنامه نویس وب باید قبل از شروع به کد نویسی برنامه ریزی‌‌‌‌های مربوط به کار خود را انجام دهید. مهم ترین مساله این است که پیچیدگی‌‌‌‌های زبانی که در آن کد نویسی می کنید را بیاموزید. شما قصد ندارید به عمد اشتباه کنید پس با اشتباهات متعدد افسرده و ناامید نشوید. بهترین راه برای این معضل این است که هنگام ایجاد جدول زمانی و برنامه ریزی برای کار خود، همیشه یک جدول زمانی نیز برای اشکال زدایی از کدهایی که نوشته اید ایجاد کنید. برای اولین بار بعید است اگر بتوایند بهترین اجرا را در نوشتن کد داشته باشید. هرچه وب سایت پیچیده تر باشد احتمالاً اشکالات بیشتری در کد نویسی وجود دارد.