برخی از ویژگی‌های iOS 16 از ویژگی‌های اصلی هستند که همه‌جا صحبت از آنها است و اکثر افراد از آنها خبر دارند، اما ویژگی‌های فرعی بسیاری در این سیستم عامل وجود دارد که در اینجا قصد داریم به برخی از مواردی که در در طراحی سایت فروشگاهی اپل اشاره شده بپردازیم. 

 

از شر عکس‌های تکراری خلاص شوید

برنامه Photos در iOS 16 می‌تواند به شما اطلاع دهد که چنیدن عکس یکسان دارید و به شما این فرصت را می‌دهد که برای صرفه‌جویی در فضای ذخیره‌سازی، موارد اضافی را حذف کنید. عکس‌های تکراری در یک آلبوم جدید به نام «Duplicates» فهرست شده‌اند که در صورت داشتن عکس‌های تکراری، این آلبوم در برنامه عکس‌های شما ظاهر می‌شود.

بروزرسانی‌های ایرپادز

مدیریت تنظیمات ایرپادز در iOS 16 با بخش اختصاصی که هنگام اتصال ایرپادز در برنامه تنظیمات ظاهر می‌شود، ساده‌تر شده است. iOS 16 همچنین یک ویژگی صدای فضایی شخصی را اضافه می‌کند که از دوربین TrueDepth برای اسکن گوش‌های شما استفاده می‌کند و تجربه شنیداری منحصر به فردی را برای شما رقم می‌زند.

فیس آیدی در حالت افقی

مدل‌های آیفونی که iOS 16 را اجرا می‌کنند، از فیس ایدی در حالت افقی پشتیبانی می‌کنند و باز کردن قفل آیفون را در زمانی که در جهت همیشگی (عمودی) نگه نداشته‌اید، امکان‌پذیر می‌کند. شایان ذکر است که این ویژگی مختص آیفون ۱۳ با بالا است.

محافظت از عکس‌های مخفی و حذف شده

در iOS 16 باید قبل از دسترسی به آلبوم‌های «Hidden» و «Recently Deleted»، با فیس آیدی یا تاچ آیدی احراز هویت کنید. این اساسا آلبوم‌های مذکور را از دید قفل می‌کند، یعنی اگر کسی به آیفون شما با قفل باز هم دسترسی داشته باشد، باز هم برای ورود به این آلبوم‌ها نیاز به احراز هویت دارد.

رمز عبور وای فای

اگر تا به حال به دلیل ناتوانی در دسترسی به رمز عبور وای فای شبکه‌ای که استفاده می‌کنید ناامید شده‌اید، در iOS 16 در تنظیمات وای فای آیفون، می‌توانید رمز عبور شبکه‌ای را که به آن متصل هستید، به سادگی مشاهده کنید.

بازخورد لمسی برای صفحه کلید

تنظیمات صفحه کلید در iOS 16 به شما امکان می‌دهد تا بازخورد لمسی را فعال کنید که هنگام تایپ کردن قابل لمس باشد. ارتعاشات برای هر ضربه کلید است و در واقع به کاربران یک تایید فیزیکی ارائه می‌دهد که یک حرف ضربه زده شده است.

کپی و حذف اسکرین شات‌ها

وقتی در iOS 16 اسکرین شات می‌گیرید، علاوه بر اینکه می‌توانید اسکرین شات را در Photos ذخیره کنید، به عنوان یادداشت سریع و در فایل‌ها هم می‌توانید آن را ذخیره کنید و اکنون می‌توانید «Copy And Delete» را انجام دهید. گزینه جدید اسرین شات را در کلیپ بورد شما ذخیره می‌کند و سپس آن را از Camera Roll شما حذف می‌کند و استفاده از اسکرین شات‌های بعدی یک بار مصرف را بدون ذخیره در دستگاه شما و نیاز به پاکسازی بعدا، آسان‌تر می‌کند.

امکان حذف اپلیکیشن‌های Find My، Clock و Health

در iOS 14 اپل به کاربران اجازه می‌داد تا برخی از برنامه‌هایی را که از قبل روی آيفون نصب شده بود، آفلود کنند. حالا با iOS 16 اپل در حال افزایش تعداد برنامه‌های پیش‌فرضی است که می‌توانید از گوشی خود حذف کنید، که اکنون شامل Clock، Find My و Health می‌شود. در صورت نیاز می‌توانید برنامه‌های حذف شده را بعدا دوباره از اپ استور دانلود کنید.

برنامه داخلی تبدیل ارز

به لطف ویژگی‌های جدید در Live Text، اکنون iOS تبدیل ارزها را در برنامه‌های دوربین و Photos ارائه می‌کند. به سادگی دوربین آیفون خود را روی یک برچسب قیمتی نگه دارید، منتظر بمانید تا نماد Live Text ظاهر شود، روی قیمت ضربه بزنید و نگه دارید، حالا «Convert» را انتخاب کنید. Live Text همچنین از ترجمه و تبدیل اندازه‌گیری پشتیبانی می‌کند.

درصد باتری خود در نوار وضعیت ببینید

در iOS 16 اپل به کاربران این امکان را می‌دهد که درصد باتری خود را مستقیما در نوار وضعیت داخل آیکون باتری مشاهده کنند و نیازی به مراجعه به کنترل سنتر برای چک کردن درصد باتری خود نداشته باشند. البته باید گفت که این ویژگی در همه آيفون‌ها در دسترس نیست.

استفاده از سیری برای قطع تماس

تنظیمات جدید در iOS 16 به کاربران امکان می‌دهد از سیری برای قطع تماس فعال استفاده کنند. با رفتن به آدرس Settings > Accessibility > Siri و فعال کردن گزینه «Call Hangup»، کاربران اکنون می‌توانند برای پایان دادن به یک تماس فعال جمله «Hey Siri, hang up the call» را بگویند؛ توجه داشته باشید که شخصی که در آن طرف تماس هست، قبل از قطع شدن تماس، این جمله شما را خواهد شنید.

جلوگیری از قطع تماس‌های تصادفی

کاربران در iOS 16 اکنون می‌توانند دکمه کناری را برای پایان دادن به یک تماس، غیرفعال کنند. در نسخه‌های قبلی iOS فشار دادن دکمه کناری و قفل کردن آیفون در هنگام مکالمه، فورا به آن تماس پایان می‌داد. حال در iOS 16 اپل این امکان را فراهم کرده تا با رفتن به آدرس Settings > Accessibilty و فعال کردن گزینه «Prevent Lock to End Call» آن را غیرفعال کنند.

گزینه‌های مرتب سازی برای لیست‌های پخش

در اپل موزیک در iOS 16 کاربران حالا می‌توانند لیست‌های پخش را بر اساس عنوان، هنرمند، آلبوم و تاریخ انتشار مرتب کنند. گزینه مرتب سازی جدید را می‌توان با فشار دادن سه نقطه در گوشه سمت راست بالا، هنگام مشاهده لیست پخش پیدا کرد.

پخش کننده موسیقی تمام صفحه

یکی از ویژگی‌های اصلی اما کمتر شناخته شده در iOS 16 این است که اپل در حال بازگرداندن پخش کننده موسیقی تمام صفحه در صفحه قفل است. هنگام گوش دادن به آهنگی از اپل موزیک، اسپاتیفای یا برنامه‌های دیگر شخص ثالث، در Now Playing روی آلبوم هنری در صفحه قفل ضربه بزنید، تا به ظاهر پخش کننده کاملا جدید وارد شوید. اگر هم پخش کننده تمام صفحه را نپسندیدید، برای بازگشت به حالت قبل روی آلبوم تمام صفحه ضربه بزنید.

صدای فضایی فقط برای شما

با جدیدترین ایرپادزها و برخی هدفون‌های بیتس، کاربران iOS 16 می‌توانند صدای فضایی شخصی شده را فعال کنند. صدای فضایی شخصی شده از اسکنر لایدار در آیفون ۱۲ پرو، ۱۳ پرو یا ۱۴ پرو برای اسکن هندسه گوش‌های کاربر استفاده می‌کند تا تجربه صدای فضایی بهتری را که مختص او است ارائه دهد.

هشدار جدید هنگام شارژ

در iOS 16 اگر آیفون شما گرم باشد، یک نوتیفیکیشن جدید دریافت می‌کنید که به شما اطلاع می‌دهد تا زمانی که دمای آیفون شما خنک نشود، شارژ متوقف میشود. این کار به منظور جلوگیری از آسیب‌های طولانی مدت به باتری آیفون شما انجام می شود.

ساخت اپلیکیشن های ای او اس با فلاتر و زبان برنامه نویسی دارد براحتی امکان پذیر است. فلاتر چیست؟ زبان برنامه نویسی دارت چیست؟

کارتن کیبوردی که برای عرضه محصولات ایفون ارائه می شود هم دارای کیفیت خوبی می باشند.